I Varbergs Scoutkår finns plats för alla barn och vuxna med barnsliga själar.

Vi lever i naturen och med naturen. Vi lär barnen om skogen, allmansrätten, samhället och ledarskap.

Allt är frivilligt och de äldre scouterna tar hand om dem yngre scouterna. Vi anser därför inte bara scoutkåren som en fritidsaktivitet, utan en livsstil – ett sätt att leva på, som redan börjar i leken för de minsta, Bävrarna.

Varje år planerar frivilliga ledare terminen från en princip om inlärning och lek. Och varje år finns det både hajk och sommarläger.

Vi är finansieras genom medlemsavgift och med stöd från Scouterna och Varbergs kommun. Men våra aktiviteter kostar ofta mycket mer. Om här ska finnas plats till alla, måste vi ta hand om de barn, som inte kommer från familjer med hög inkomst.

Därför är din sponsring viktigt för oss.

Det kostar 2000kr per år att sponsra Varbergs Scoutkår. Om ni vill stödja med mer, går det naturligtvis också bra.

Alla sponsorer får sin logga med länk till verksamhetens hemsida på Varbergs Scoutkårs hemsida. Privata sponsorer får sitt namn på hemsidan, om det önskas.

Ni kan läsa mer om skattereglerna här.