Bli scout i vår scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

I Scouterna får du prova på nya saker. I den lilla gruppen, patrullen, får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra. I Scouterna blir du redo för livet.

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Scouterna när du är 6 år. Du börjar med familjescouter och sedan blir du spårarscout, upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan du vara sedan hela livet.

Gå med i vår kår och testa scouting

Du är välkommen när som helst på terminen att komma på ett möte och testa scouting.

Kontakta aktuell avdelningsledare, så kan de berätta mer och ni kan komma överens om när det passar att du testar att vara med på ett möte. Här hittar du alla våra avdelningar. Klicka in på den ålder som passar och ta kontakt med ledarna där för att komma och testa scouting.

Efter tre testmöten behöver du registrera dig som medlem för att fortsätta som scout

Detta gör du via länken här: Medlemsregistrering
Du måste – innan du fyller i formuläret – ha varit i kontakt med aktuell avdelningsledare så det finns plats ledig.
Registrering sker hos Scouterna centralt, i vårt medlemsregister Scoutnet. Faktura kommer från Scouterna centralt.

Du kommer sen att få möjlighet att logga in där själv och ändra uppgifter, anmäla dig till arrangemang mm. Här är mer information om Scoutnet på vår sida

Om du mot förmodan inte vill vara medlem längre behöver du avregistrera dig genom att meddela vår medlemsregistrerare via medlem@varbergsscoutkar.se
Det är viktigt för att du ska slippa få fler fakturor!!